dilluns, 26 de maig de 2014

EL BIBLIOVÀTER

Els que ens dediquem de manera directa o indirectament a fomentar la lectura, sabem que l'hàbit està directament relacionat amb la quotidianitat del fet, amb crear ambients lectors. És a dir, es tracta de fer que l'acte de llegir esdevinga un fet quotidià, inclús rutinari.

També tenim clar que qui té un hàbit aprofita qualsevol moment per practicar-lo, perquè de temps tots anem escassos.

Doncs bé, amb aquests raonaments podem concloure que podem fomentar la lectura creant rutines i aprofitant qualsevol moment. Per això, molts aprofitem per llegir un conte al nostre fill abans de dormir... però, quin altre moment del dia compartim amb el nostres fills? ( si escara no controla els esfinters...) I inclús varies vegades al dia? ( a no ser que a la seua dieta hi haja una carència important de fibres). Efectivament, quan anem al vàter.

Aquest és el bibliovàter de la meua filla. L'hàbit ha començat involuntàriament, us ho assegure. Però ara no vol anar al vàter si no acompanya el moment amb un conte. La història va començar quan, per tal d'anar al vàter i explicar-li que tothom hi va, que és normal, i que poc a poc cal treure els bolquers li explicàvem el conte de "Todo el mundo va".

També li posàvem aquest video on es conta el conte amb molt de ritme ( li he ensenyat el video als meus germans, que ja controlen molt bé els seus esfínters i els ha enganxat).



I clar, ha acabat memoritzant els rodolins que la contaire va canta-contant.

I bé, supose que hi ha alguna cosa en la relació lectura-vàter que no fa massa bona olor, però...això és un altre assumpte.

El llibre és de l'editorial Edelvives

Una curiositat: he buscat la paraula bibliovàter al google i no m'ha eixit, i mira que és difícil això!! Encara que estic segur que molts lligen al vàter, potser no hagen instal·lat allí una minibiblioteca com aquesta.

Tanmateix, he trobat he buscat bibliobaño i he trobat aquest notícia:

Això em fa pensar si quan es trauen les dades de lectura, es té en compte el temps de lectura al vàter, i/o la lectura dels propectes del xampú.


I aquest video que em pareix increïble. En el video es veu de forma virtual, com es monten unes prestatgeries al lloc on es posa el paper del vàter. Que algú ho haja pensat no em pareix extrany, perquè jo també ho he fet, però fer un video... A més, el video es diu "bibliobaño.1", la qual cosa em fa pensar que hi ha altres models...

diumenge, 11 de maig de 2014

ESTHER DE LORENZO

Ja fa algun temps vaig escoltar Esther de Lorenzo en el programa de Radio Nacional d'Espanya "Contando cuentos". D'aquest programa em va agradar la veu agradable d'Esther, allunyada de la nyonyeria ( escolteu quina velocitat li dona de vegades a les seues narracions!), sinó més bé al contrari, amb una mica d'"incorreció" i atreviment que s'intueix en les seues divertides narracions, que sonoritza molt bé utilitzant diferents recusos expressius. A més, m'agrada molt la cançó introductoria de cada conte, i la cançó final, que sol ser una cançó popular, o bastant coneguda i que fa referència al tema tractat. A la banda de la dreta d'aquest bloc hi ha una mena de biblioteca creada pel blog de la biblioteca Gerardo Diego, on es poden escoltar alguns contes.

A més, té un altre espai que es diu "biblioteca básica", on parla de diferents autors i de les seues obres. En definitiva es fa una selecció de lectures infantils i per a adults, però sovint es nota la seua debilitat cap a la Lij. Ací us pose un podscat del programa dedicat al llibre "El tesoro de Barracuda", de lectura aconsellada a partir dels 8 anys, i que ha rebut el premi Barco de Vapor 2014. L'autora és Llanos Campos Martínez,



Ara també he descobert que Esther de Lorenzo té un petit espai tots els dimarts, dins del programa "Esto me suena. Las tardes del ciudadano Garcia", on recomana llibres de literatura infantil i juvenil.
El programa dura tres o quatre hores, i a mi sempre em passa que l'Esther comença a dir la seua recomanació cap a les 17:45, que és l'hora en què estic dins del meu cotxe, escoltant la radio i decidint-me entre acabar d'escoltar la recomanació o entrar a arreplegar la meua filla. Tranquils, normalment entre a replegar-la. Per sort, comptem amb els podscat del programa. Busquem un dimarts qualsevol avancem cap a les 17: 45 i escoltem...

En la web del programa divideixen els podscat per hores. L'intervenció d'Esther es troba en la tercera hora del programa a partir del minut 40 més o menys.