dimarts, 12 de novembre del 2013

CD DE POEMES AMB MÚSICA

Hola de nou!! Com que pareix que a alguns els agrada anar tancant televisions i posar impediments a la cultura en general m'ha paregut oportú tornar al bloc, no deixar-lo perdre per falta de temps i m'he proposat dedicar-li almenys una entradeta cada setmana. El temps que substitueixes per altres activitats després és molt difícil de recuperar.

Encara tenia pendent de final del curs passat penjar uns audios de posies amb música que van formar part d'un CD. L'activitat va consistir en que cada alumne havia de triar un poema en castellà i un altre en valencià i fer una presentació en classe. L'havia de recitar per als companys, explicar perquè l'havia triat i portar algun material per recolzar l'exposició que en la seua majoria van ser murals amb el poema escrit i decorat. Després també portaven una música en diferents suports per acompanyar la recitació. En altres moments de la vida cotidiana d'un mestre, i quan tenia una estoneta lliure ( tatxe l'expressió perquè en el quefer diari en una escola estoneta i lliure em sembla que són incompatibles, un oxímoron, parauleta que he aprés fa poc ), i quan podia els anava gravant amb el programa Audacity. En un primer moment vaig pensar a gravar-los en video, però vaig canviar de idea per dues raons: la primera és que buscava la qualitat del so en la gravació i la segona és que em sembla que sols amb l'audio facilitaria la concentració perquè l'oient dedica tota la seua atenció a un sol sentit, el de l'oïda.

La finalitat de l'activitat va estar amplament aconseguida i satisfactòria. Els alumnes van gaudir de les presentacions i les mares em van confessar a final de curs que molts alumnes posaven el cd a casa una i una altra vegada: imagineu quants alumnes escoltant poemes durant no sé quan de temps, i a més, moltes em dien que no sols els xiquets acabaven aprenent els poemes dels companys sinó que elles mateixa ja els havien aprés.

L'any passat tenia 29 alumnes així que, amb alguns cd's que vaig regalar, en total vaig fer vora 40 cd. Però l'esforç va valer la pena. A més, també és un record de l'activitat.

Ací us deixe una mostra d'alguns poemes que formaven part del CD. Ja em direu com sona...(per escotar els audios heu de posar el nuvolet al lloc, so sé perquè ho fan però a veure si fa que ploga que falta ens fa...)


2 comentaris:

Marilo Sanz ha dit...

Hola Manuel...m'alegre que tornes de nou a omplir fulles en este bloc teu tan interessant. Mariló.

Manuel ha dit...

Hola Mariló,

m'alegra moltíssim el teu comentari i és un motiu més per continuar.

Tu que també eres una blocaire com jo, supose que compartiràs en obrir el correu l'il·lusió que et fa trobar algun comentari.

Així que... el fins ara el canviaré pel ens comentem!

Manuel