dilluns, 23 de març del 2009

GUÍA DE LECTURA: ELS PARES

Uf! Quanta feina endarrerida: acaba de passar també Sant Josep, el dia del pare. És un bon dia per regalar un llibre al vostre pare, però no té perquè ser l'únic dia, qualsevol pot ser bó per fer saber als vostres pares quant els estimeu fent-los un regalet literari.

Sàlvia ens ha fet aquesta guia de lectura i ens diu:

Hi ha lectures per a xiquets des de 2 fins a 12 anys, en castellà i en català. Al costat de cada llibre hem ficat la recomanació d'edat per a la seua lectura i tots els que porten un asterisc és perquè els podem llegir en castellà i català. Desitgem que us siga útil i que regaleu alguns d'aquests llibres al pares. Segur que estaran encantats de rebre un regal com aquest! Feu una bona tria!
Feliç dia del pare, hui i la resta de 364 dies de l'any.

-Alex Sanders. Todos los papás. Ed. Corimbo INF *
-Alfredo Gómez Cerdá. Papá y mamá son invisibles. Ed. Bruño, 3º
-Alison Ritchie. Papá y yo. Ed. Pearson-Alhambra, INF
-Anthony Browne. El meu pare. Ed. Fondo de Cultura Económica, INF *
-Atsuko Morozumi. Ayudo a papá. Ed. La Galera, INF *
-Baron Baptiste. Mi papá es de plastilina. Ed. RBA INF, 1º *
-Bénédicte Guettier. El papá que tenía 10 hijos. Ed. Casterman, INF
-Beverly Cleary. Ramona y su padre. Ed. Espasa Infantil y juvenil, 3º
-Carl Norac. El meu pare és un gegant. Símbol Editors, INF *
-Carles Cano. ¡¡¡Papáááá!!!. Ed. Anaya, INF
-Carlos Villanes. Papá ha pillado una buena. Ed. Edelvives, 3º
-Christine Nostlinger. Yo tambien tengo un padre. Ed. Alfaguara Infantil, 3º
-Christine Rettl. ¿Dónde está papá? Ed. SM, 3º
-Daniel Nesquens. Papás. Ed. La Galera, INF *
-Daniel Nesquens. Papá tenía un sombrero. Ed. Anaya Infantil y Juvenil, INF
-David Grossman. Un niño y su papá. Ed. Montena Mondadori, 3º
-David Melling. Como mi papá. Ed. RBA, 1º, 2º *
-Davide Calí. Un papá a la medida. Ed. Edelvives, INF, 1º
-Dennis Whelehan. La pareteca. Ed. Baula ,1º, 2º *
-Elisabeth Zöller. Óscar, papá y el trampolín de tres metros. Ed. Alfaguara Infantil, 1º
-El cumple de papá. Ed. Oxford, INF
-Elvira Menéndez. Tomás hace de papá. Ed. Bruño, INF
-Eric Carle. Papá, por favor, consígueme la luna. Ed. Kókinos, INF
-Etgar Keret. Papá escapó con el circo. Ed. Fondo Cultura Económica, INF
-Evetts-Secker. Cuentos de padres e hijos. Ed. Omega 3º
-Felicidades papá (caixa felicitació). Ed. Pearson Educación
-Gabriela Keselman. ¿Cuando viene papá? Ed. Edebé, 1º, 2º
-Gabriela Keselman. Si tienes un papá mago. Ed. SM, 1º
-Gabriela Keselman. La siesta de papá elefante. Ed. Alfaguara Infantil, INF
-Gracias, papá. Ed. Edaf INF
-Guido van Genechten. Mi papá. Ed. Acanto INF*
-Harriet Ziefert. 33 cosas que sólo hacen los padres. Ed. SM, INF, 1º
-Hera Lind. Papá por un día. Ed. SM, 3º
-Igual que papá. Ed. Grafalco INF
-Isabel Martins. P de papá. Ed. Kalandraka, INF
-Janosh. Papá León y sus felices hijos. Ed. Kókinos, 1º
-Jean Louis de Fournier. ¿A donde vamos, papá? Ed. Destino Infantil 1º, 2º *
-Jesús Zatón. Mi papá y yo somos piratas. Ed. Júcar, INF, 1º
-Jillian Harker. Te quiero, papi. Ed. Parragon, INF
-Joan Armangué i Herrero. Dulce papá. Ed. La Galera, 2º
-Jochen Gerner. El pastor que deseaba ser padre. Ed. SM, INF, 1º
-Jorge Maronna. Parapapá. El manual perfecto para convertirse en un padre modelo. Ed. Espasa-Calpe (per a adults)
-José María Plaza. Papá se ha perdido. Edebé, 1º
-Josep Gregori. Un padre despistadillo. Ed. La Galera, INF, 1º *
-Juan Clemente Gómez. Queridísimo papá. Ed. Edebé, 3º
-Jurguen Banscherus. El secreto de papá. Ed. SM, 3º
-Klaus Peter Wolf. Como hacer que un padre sea mejor persona. Ed. Pearson Alhambra, 3º
-Lesléa Newman. Paula tiene dos mamás. Ed. Bellaterra, 2º, 3º *
-Luz Ángela Uscátegui. A ti, papá. Ed. Sirpus
-Lotta Persson. Mi familia. Ed. La Galera, INF *
-Manuel Alonso. Papá ya no vive con nosotros. Ed. SM 2º, 3º
-Manuel Monari. En los hombros de papá. Ed. Imaginarium, INF *
-Maria Mercé Anguera. El meu pare és camioner. Ed. Teide, INF, 1º *
-Martina Baumbach. Los fines de semana veo a papá. Ed. Juventud, 1º, 2º *
-Meir Shalev. Quina vergonya, el pare! Ed. Cruïlla, 1º, 2º *
-Michel Backes. ¡Hoy lo hace papá! Ed. Corimbo, INF *
-Mireille d’Allancé. Siempre puedes contar con papá. Ed. Corimbo, INF *
-Montserrat Ginesta. Papá sin voz. Ed. La Galera, 1º *
-Montse Tobella. Papá. Ed. Edebé, INF, 1º *
-Nadine Brun-Cosme. ¡Hoy lo hace papá! Ed. Corimbo, INF *
-Neil Gaiman. El día que cambié a mi padre por dos peces de colores. Ed. Norma, 3º *
-Nick Butterworth. Mi papá es genial. Ed. Anaya Infantil y Juvenil, INF, 1º *
-Papás del mundo. Ed. La Galera, INF *
-Peter Hor. El mejor padre del mundo. Ed. Zanzíbar [edició bilingüe espanyol-anglés], 1º
-Philippe Corentin. ¡Papá! Ed. Corimbo, INF *
-Pierre Louki. Un papá increíble. Ed. Alfaguara Infantil, 3º *
-Rafik Schami. Como curé a papá su miedo a los extraños. Ed. RqueR, 1º, 2º *
-Rod Campbell. La padreteca. Ed. Edelvives, 3º
-Sam McBratney. Todos sois mis favoritos. Ed. Kókinos, INF *
-Sílvia Ugidos Ruíz. Mi padre es ama de casa ¿Y qué?. Ed. La Galera, 1º, 2º *
-Sue Heap. Pequeño cowboy. Ed. Kókinos, INF *
-Susana López. La mejor familia del mundo. Ed. SM, 3º
-Svjetlan Junakovic. ¡Cu-cú…tras-tras! Papás y mamás. Ed. Bruño, INF *
-Thierry Robberecht. Mi padre fue rey. Ed. Edelvives, INF, 1º
-Toon Tellegen. Mi padre. Ed. Siruela, 2º, 3º
-Tots els pares. Ed. Corimbo INF *
-Violeta Denou. Un paseo con papá. Ed. Timun Mas , INF *
-Wendy McCormick. Papá, ¿me echarás de menos? Ed. Everest, 1º
LLegenda:
INF (Educació Infantil),
(1r. cicle d'Educació Primària)
(2n. cicle d'Educació Primària)
(3r. cicle d'Educació Primària)
* en castellà i català