dilluns, 28 d’abril del 2008

POEMES AMB MÚSICA

Com que estem treballant la poesia en classe de castellà, hem decidit gravar unes quantes poesies d'animals i posar-li a cada poesia una música adequada ( la majoria de les peces són del "carnaval dels animals" de Saint Saëns). Escolta-les i comenta'ns si t'agraden:

CANCIÓN DEL BURRO ENFERMO

A mi burro, a mi burro
le duele la garganta
el médico le ha puesto
una corbata blanca

A mi burro, a mi burro
le duele la cabeza
el médico le ha puesto
una corbata negra

A mi burro, a mi burro
le duelen las orejas
el médico le ha puesto
una gorrita negra

A mi burro, a mi burro
le duelen las pezuñas
el médico le ha puesto
emplasto de lechugas

A mi burro, a mi burro
le duele el corazón
el médico le ha dado
jarabe de limón

A mi burro, a mi burro
ya no le duele nada
el médico le ha dado
jarabe de manzana




També pots escoltar la cançó, segur que et sona ( encara que la lletra canvia una mica)


¡QUE TROTA, QUE TROTA!

El caballito del marqués
tres celemines se come al mes

Un puñadito de bellotas
y el caballito que trota

¡Que trota, que trota!


ARRE CABALLITO
Arre caballito
vamos a Jaén
que mañana es fiesta
y mañana también



EL NACIMIENTO DEL POLLO
¡Que maravilla, me maravilleo!
casi no creo lo que veo
cómo ha roto con el pico
la cáscara del huevo

Si ha salido el pollito
con esfuerzo el solito
lo que no sé es cómo ha entrado
dijo Quique sofocado

Se ha librado de morir frito
la yema del huevo se ha convertido en pollito
es misteriosa la escena
es mágia, ciencia y belleza

Qué cosas tiene la naturaleza
Quique repite asombrado:
"el pollo ha salido del huevo
lo que no sé es como ha entrado"





MARIQUITA QUITA QUITA
Siete lunares
en capa roja roja
casi redonda
como una bola

Usa vestidos
bajo su capa
y cuando vuela
parecen alas

Anda que anda
entre los dedos
y lo que busca
es un secreto

Busca y rebusca
¿que buscará?
cuenta y recuenta
¿qué contará?

Es mariquita
la cuentadedos
cuenta los cinco
y emprende el vuelo






LA VACA LLORONA
La vaca está triste
muge lastimera
ni duerme ni bebe
ni pasta en la hierba

La vaca está triste
porque a su chotito
se lo han llevado
los carniceros al mercado

Está tan delgada
la vaca de Elena
que en vez de dar leche
da pena




També pots escoltar aquesta poesia amb la veu tant característica de la seva autora: Goria Fuertes.



També podem escoltar de la Gloria Fuertes la poesia "La gallinita" que Iris ens va llegir en classe del seu llibre de recopilacions de poesies de Gloria Fuertes

3 comentaris:

Héctor Monteagudo Ballesteros ha dit...

Felicidades por esta entrada. Me parece un buen aprovechamiento de los podcast. Además, los textos que has seleccionado me han hecho sentir nostalgia, sobre todo el primero, que casi había olvidado, pero que he vuelto a tararear sin darme cuenta.
Un saludo, Héctor

Anònim ha dit...

Alaaaaa! Que bè s'ho heu passat! Per cert, hi ha un llibre que en si mateix és una animació lectora. Jo l'he treballat en català, però també està en castellà:
"¡Si eres feliz y lo sabes!". Pense que el tinc penjat en el blog. Si. dona-li una ullada:

http://bibliopoemes.blogspot.com/2007/05/si-ets-feli-i-ja-ho-saps-un-llibre-de.html

Cantant i ballant... esgotador, però molt divertit. Es pot aplicar a altres poemes.

Ciao

elisabet ha dit...

aleeeee, A mi burro, a mi burrooo! Quins records!!! L'escoltàvem cantada per Rosa León...