diumenge, 7 de març del 2010

APADRINAMENT LECTOR

Aquest és el nom de l'activitat d'animació lectora i escriptora que la biblioteca de l'escola va proposar fer per al segon trimestre. Igual que en l'animació del primer trimestre hem tingut en compte:

- que puguen participar tots els alumnes del centre.

- que incloga activitats d'animació a la lectura i activitats d'animació escriptora.

- que siguen activitats que ens ajuden a aconseguir competències bàsiques.

L'animació va començar emparellant els alumnes padrins ( de tercer a sisé de primària) amb els alumnes fillols ( alumnes de 4 anys infantil a alumnes de segon de primària). Els tutors de les classes emparellades van pensar una activitat prèvia per tal que es conegueren els padrins i els fillols. Va haver classes que van fer visites a les classes dels fillols, va haver presentacions, va haver altres que van fer un joc per trobar-se a l'hora del pati, etc.

Després calia que cada alumne elegira un conte d'entre una selecció que hi havia a la biblioteca del col·legi i se'l prepara molt bé, tant en casa com en classe davant dels companys. Havia que tindre en compte com els agrada als xiquets menuts que els llegisquen els contes, les il·lustracions del conte que també són importants a l'hora de contar el conte, la entonació, etc.

I el divendres 5 de març va arribar el dia del primer encontre lector. Als alumnes més grans sel's notava un tant nerviosos i tensos, potser no sabien ben bé amb què s'anaven a trobar i aquella incertidumbre els feia estar un tant avergonyits.



Inclús els més entremaliats posaven cara de no haver trencat un plat:



Altres pareixien germans de tant que es semblaven:

Hi havien alumnes que havien portat titelles fets per ells, animals de peluix o joguines per representar millor el conte al seus fillols. Altres inclús van utilitzar un teatre de titelles que tenim a l'escola.

Altres decidiren eixir al pati per compartir aquest moment lector:









Altres estaven tan com a casa:


és a dir, molt relaxats



Els alumnes de la classe d'infantil de 5 anys C, regalaren als seus padrins aquest punt de llibre per agraïr l'esforç:


I per al record queden fotos xulíssimes on queda palés un dels objectius que sabiem plantajat a l'hora de fer aquesta activitat: establir vincles afectius entre els alumnes.



Ja esteu preparant el vostre conte per al proper encontre lector?

5 comentaris:

Angela ha dit...

Si, tinc que reconeixero... tenia vergonya!!
Però esque ella també no deia res...

Anònim ha dit...

MANUEL ARA JO TAMBE VOLIA EIXIR PERO ESQUE EL VAIG DIR QUE TENIA VERGONYA I ARSA NO HE EIXIT


MARIA SALAVADOR

Sàlvia ha dit...

Em sembla una activitat molt, molt, molt interessant. Pla, plas, plas... pels padrins i fillols. Units en la lectura.
Besadetes

Manuel ha dit...

Àngela per al segon encontre ja tindreu més confiança i podreu gaudir més del moment.

Maria, no passa res, per al segon encontre et faré una foto. Tanmateix, com es que sovint digueu una cosa, quan desitgeu exactament la contrària?

Per cert, ja em comentareu pels corredors com van l'edició dels vostres contes.

Manuel

Manuel ha dit...

Hola Sàlvia,

la veritat és que a la majoria de mestres els ha agradat l'activitat, però no sols el dia de l'encontre sinó tot el procés, des del moment en què cada padrí s'havia de preparar el llibre. Ara bé, es costosa d'organitzar per la quantitat d'alumnes, de relacions entre ells, de relacions entre els mestres, de llocs i de llibres que implica.

Per al dia 23 d'abril tenim pensat el segon encontre lector, en què cada padrí llegirà al seu fillol un conte, escrit, il·lustrat i editat per ell.

Per cert, he rebut les recomanacions de Ratapoe per fer les activitats de poesia. Ens vindran bé per al tercer trimestre que és quan llegim i escrivim poesia.

Salutacions