dimarts, 19 d’abril del 2011

PARLEM D'ESPORTS I DE REIS

És possible que algú no sàpiga encara que demà el Real Madrid i el Barcelona juguen la final de la Copa del Rei. Imaginem una persona que odie el futbol i no vullga saber-ne res al respecte, és més, fa tot el que està a les seues mans per no enterar-se de ninguna notícia sobre aquest esport, cregueu que seria possible? Jo trobe que no, jo crec que a través d'algun canal de comunicació li arribaria la notícia.

A mí sí m'agrada el futbol. El que no m'agrada és el menyspreu que es fa als altres esports. Em pareix una tonteria que alguns telediaris li diguen "Esports" a la secció del Futbol. Ho escric amb majúscules per destacar que el tracten com si fóra el rei dels esports.

És com dir que el lleó és el rei de la selva... ehhh! qui li ha donat aquesta distinció? I quina prepotència mostra!! sempre mirant per damunt la melena als altres animals ( mira per on, em recorda a un entrenador famós...)
I més encara, ¿quina qualitat el fa merèixer aquest títol monàrquic? Potser el seu tamany? I per què no podria ser rei dels animals un ratolí com en Frederick? A qui voldrieu vosaltres tindre per rei a un poeta o a un devorador de carn?
Potser el que l'ha fet famós i respectable és aquest rugit fort i terrible que espanta qualsevol altre animal? És aquesta la qualitat fonamental que han de tenir els governants? No seria millor, tindre per rei un mussol astut i sabut que ajudara als animals amb els seus problemes, i no un tros d'animal que ho arregla tot a mossos?

En altres ambits també trobem reis otorgats per creença popular, la qual cosa em pareix una injustícia. Perque anem a veure, perquè ha de ser el piano el rei dels instruments? Però si és l'instrument que més "tecles" té!! És un hipocondríac: que sí no estic ben afinat, que si obrim la tapa per resonar millor, que si no estic prou lluent, que si a mi se m'ha d'escoltar per damunt els altres instruments,... Ei, i no parlem del piano de cua, aquest sí que és insuportable, quins aires!

Bé, tot açò venia al cas perquè demà es juga un partit Real Madrid-Barça. Si us interessa el tema dels esports ( que sé que sí) ací teniu una guia que ha fet la FGSR i el Consell Superior d'Esports.