dilluns, 26 de maig del 2014

EL BIBLIOVÀTER

Els que ens dediquem de manera directa o indirectament a fomentar la lectura, sabem que l'hàbit està directament relacionat amb la quotidianitat del fet, amb crear ambients lectors. És a dir, es tracta de fer que l'acte de llegir esdevinga un fet quotidià, inclús rutinari.

També tenim clar que qui té un hàbit aprofita qualsevol moment per practicar-lo, perquè de temps tots anem escassos.

Doncs bé, amb aquests raonaments podem concloure que podem fomentar la lectura creant rutines i aprofitant qualsevol moment. Per això, molts aprofitem per llegir un conte al nostre fill abans de dormir... però, quin altre moment del dia compartim amb el nostres fills? ( si escara no controla els esfinters...) I inclús varies vegades al dia? ( a no ser que a la seua dieta hi haja una carència important de fibres). Efectivament, quan anem al vàter.

Aquest és el bibliovàter de la meua filla. L'hàbit ha començat involuntàriament, us ho assegure. Però ara no vol anar al vàter si no acompanya el moment amb un conte. La història va començar quan, per tal d'anar al vàter i explicar-li que tothom hi va, que és normal, i que poc a poc cal treure els bolquers li explicàvem el conte de "Todo el mundo va".

També li posàvem aquest video on es conta el conte amb molt de ritme ( li he ensenyat el video als meus germans, que ja controlen molt bé els seus esfínters i els ha enganxat).



I clar, ha acabat memoritzant els rodolins que la contaire va canta-contant.

I bé, supose que hi ha alguna cosa en la relació lectura-vàter que no fa massa bona olor, però...això és un altre assumpte.

El llibre és de l'editorial Edelvives

Una curiositat: he buscat la paraula bibliovàter al google i no m'ha eixit, i mira que és difícil això!! Encara que estic segur que molts lligen al vàter, potser no hagen instal·lat allí una minibiblioteca com aquesta.

Tanmateix, he trobat he buscat bibliobaño i he trobat aquest notícia:

Això em fa pensar si quan es trauen les dades de lectura, es té en compte el temps de lectura al vàter, i/o la lectura dels propectes del xampú.


I aquest video que em pareix increïble. En el video es veu de forma virtual, com es monten unes prestatgeries al lloc on es posa el paper del vàter. Que algú ho haja pensat no em pareix extrany, perquè jo també ho he fet, però fer un video... A més, el video es diu "bibliobaño.1", la qual cosa em fa pensar que hi ha altres models...